Leta i den här bloggen

onsdag 21 september 2011

Misstänkte mördaren Troy Davis mördas

USA ba, jag vet vad vi gör. Ni vet den där killen Troy Davis som är misstänkt för att ha mördat en polis 1989. Eller misstänks och misstänks, sju av nio vittnen har ju visserligen tagit tillbaka sina vittnesmål och det finns inga fysiska bevis mot honom, men strunt i det nu. Lyssna istället på min braiga idé. Han har ju liksom kanske dödat en annan människa och nu har han ju suttit i finkan i 20 år. Och jag vet att detta har varit på tapeten förut men asså är det inte dags att vi tar tag i saken på allvar, det är för mycket snack och för liten verkstad helt enkelt. Vi måste ju sätta ner foten. Man kan inte bara gå och ta någons liv som Troy kanske har gjort.

Så nu tycker jag att vi visar världen var vi står, var USA står. Mannen måste helt enkelt dö. En giftspruta är ett alternativ. Fast bara jag slipper sticka honom. För jag menar då dödar ju jag en annan människa och det är väl mord? Och då kommer ju jag hamna i fängelse och allt blir liksom en ond cirkel...Han kanske har dödat. Jag dödar honom. Någon dödar mig och så vidare. Det lär ju aldrig ta slut. Men det kanske är bra ändå i det långa loppet, för det ger ju jobbtillfällen, om än väldigt kortvariga sådana...

Ta ställning mot avrättningen av Troy Davis genom Amnesty!

2 kommentarer:

  1. Jepp! Absolut! Dödsstraff är barbariskt och oåterkalleligt.

    SvaraRadera
  2. Ja man blir så arg och förfärad...

    SvaraRadera