Leta i den här bloggen

torsdag 22 september 2011

Min hårfärg just nu...

Skandinaviskt blond, det är jag nu i håret. I alla fall enligt hårfärgningsförpackningen (oj vilket långt ord!).  Jag ger resultatet 3/5. Godkänt alltså. Bra före att vara hemmafärgning. 

I min ungdoms dagar blonderade jag håret ofta. Jag minns en gång extra tydligt. Det var hos frisören. Jag såg ut som en kyckling när hon var klar. Dock vågade jag inte säga något, utan tackade, betalade och gick därifrån med tårar i ögonen. Jag hade en luva på tröjan som jag drog upp över huvudet så fort jag kom utanför salongen. Hemskt! Någon dag senare åkte jag och flera kompisar till Sälen. Där försökte vi färga mitt hår mindre gult. Det gick sådär. Ska se om jag kan scanna in några bilder så ni får se. 

Här nedan är i alla fall så jag ser ut nu.

3 kommentarer: