Leta i den här bloggen

måndag 7 november 2011

För ett år sedan skrev jag...

SÖNDAGEN DEN 7:E NOVEMBER 2010

Jag var bättre på zoombies än Sofia Arkelsten

Nutidstest. Jag gjorde tre stycken på tåget hem från mormor igår. Nu har jag bestämt mig för att göra det varje vecka. När jag jobbade på kvällstidning var jag ständigt uppdaterad på allt som hette nyheter. Det var mitt jobb helt enkelt. När jag gjorde nutidstesten igår så insåg jag att så är inte längre fallet. Det var för många frågor som jag var osäker på eller rentav inte kunde.

Allra bäst gick det i zoombietestet (samtliga test finns på dn.se). Att videon till Michael Jackssons låt Thriller innehåller dansande zoombier det kunde jag. Men till vilket land Sofia Arkelsten lät sig bjudas av Shell det hade jag dålig koll på. Nu vet jag dock att svaret är Pau. Pau Pau Pau. Ligger i Frankrike förresten. Ni ser vad jag lär mig... :-)

Så nu ska jag alltså göra sådant nutidstest varje vecka. Och mitt mål är att få alla rätt. Jag ska läsa på. Jag ska hänga med. Jag ska vara uppdaterad. Så gott det går. Så mycket jag hinner. För det är ju det också. Man ska ha tid. Och ibland räcker den där tiden inte riktigt till för att hinna sätta sig in i vad som händer här och där och överallt. Man måste sålla i informationen. Och Pau sållade jag visst bort. Tidigare. Nu vet jag ju att det var dit hon åkte. Och nu vet ni det också. Om det hade råkat gå er förbi.

..........

7 november 2011
Jag gör inte nutidstest varje vecka. Det var lite för mycket snack och för liten verkstad helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar