Leta i den här bloggen

onsdag 16 november 2011

Jag är för stor för handfatet...

Det är sådana här lite frusna dagar som jag vill ha ett badkar. Ett stort härligt badkar att krypa ner i. Okej, det behöver väl inte vara så stort men härligt ska det i alla fall vara. Fyllt med hett vatten och badskum. Åh, tänk att få sjunka ner där med en bok eller en tidning, omgiven av levande ljus.

Min kära vän Jennie, som bor några hus bort, har visserligen sagt att jag får låna deras badkar. Men det är svårt att bryta loss det och ta med hem hit, vilket alltså innebär att jag ska ligga hos dem och plaska. Frågan är om de verkligen vill att jag ska ockupera deras badrum i några timmar, jag menar för ska jag bada då ska jag ligga i länge.

Hmm. Jag är för stor för att få plats i handfatet och diskhon är nog i tajtaste laget, såvida jag inte tar en kroppsdel i taget förstås. Får nog bli en varmdusch istället, tills jag har kommit på en lösning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar