Leta i den här bloggen

fredag 25 november 2011

Snabba poliser, hundögon och På spåret

Fredagkväll. Jag sitter i soffan och har nyss mumsat i mig en tonfisksallad. På teven rullar Trafikpoliserna. Jisses vad de måste kunna köra bil de där poliserna. Ja, alltså inte bara ha kökort utan våga trycka gasen i botten och veta att man klarar snäva kurvor och inbromsningar.

Petrus och hans kompis Tomas sitter vid köksbordet och snackar. Duffy kom just bärandes på min toffla. Efter att ha sovit som en stock en timme är hon nu sugen på bus, och mer än redo för det som blev över av vår middag. Jag kan ju inte motstå hennes hundögon och sticker nästan alltid till henne en liten godsak efter att vi ätit klart. Man kan riktigt se hur hon häpnar varje gång "jaså är detta vad ni äter, och själv får jag torrfoder och en klick VOV hundkött, jo man tackar ja".

Nu är det snart dags för På spåret. Vi ska bänka oss framför teven och tävla mot varandra.

Ha en mysig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar