Leta i den här bloggen

torsdag 3 november 2011

Tummen

Imorse var jag på sjukhuset och tog bort gipset. Ut tittade en stel, svullen, sned och sårig tumme. Jag stod i valet och kvalet om jag skulle lägga ut en bild på tummen här. Jag gör det men lägger bilden längst ner, så alla känsliga läsare behöver inte scrolla ner hela inlägget. Alltså, det är inte så farligt som det låter. Det är bara min tumme som blev hundbiten och trasig och nu har bott i gips i tre veckor. Faktum är att den är riktigt fin nu. Kanske världens vackraste tumme till och med.

Jag ska nu ha ett form av tumskydd på mig på dagarna så att jag ska komma ihåg att jag fortfarande är väldigt svag i tummen och därmed inte får överanstränga den. Så hur överanstränger man då en tumme? Ja genom att sitta och skriva på datorn till exempel... Men det är egentligen ingen fara för min del, jag kör ju alltid pekfingervalsen...



Av med gipset och ut tittade tummen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar