Leta i den här bloggen

torsdag 17 november 2011

Inte den jag trodde han var...

Det finns ett fik där jag brukar sitta och skriva ibland. Jag packar upp datorn och installerar mitt lilla kontor längst in i lokalen. För några veckor sedan när jag var här såg jag en man som jag tyckte mig känna igen. Han var lik en person som jag umgicks med ett kort tag när jag var i 20-årsåldern. Några dagar senare satt jag på fiket igen och vi hälsade då på varandra. "Det var länge sen", sa jag till honom. Jag minns inte riktigt vad han svarade men vi pratade en stund.

I dag är jag tillbaka på fiket, sitter här nu och har nyss avslutat en konversation med ovan nämnde man. Och nu till själva grejen. Jag tycker inte längre att han är så lik killen jag kände för elva år sedan. Han har massvis med tatureringar på armarna, vilket jag inte känner igen. Det kan man i och för sig skaffa på elva år. Men ett stort födelsemärke ovanför ögonbrynet, kan man få det helt plötsligt?

Ju mer jag funderar på det desto mer säker blir jag på att det inte är min gamle bekantskap ändå. Jaja, man kan väl vara trevlig ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar