Leta i den här bloggen

tisdag 29 november 2011

Halsband på vift

Det här hängde i min kofta när jag tog fram den ur garderoben. Att det inte var mitt visste jag direkt. Och eftersom Petrus nekade till all kännedom om halsbandet så började jag göra efterforskningar. Ja jag lade helt enkelt ut en bild på halsbandet på Facebook och frågade om någon kände igen det (efterforskningar 2011). Min svägerska nappade och sa att Alicia, min treåriga brorsdotter, haft ett sådant halsband som nu var försvunnet. Förmodligen har det fastnat i koftan någon gång när jag varit hos dem och busat. På Facebook fick jag för övrigt tips om att det kunde vara Duffys halsband. Förvisso älskar hon katter men jag borde väl ha lagt märke till om hon gick omkring med en guldkedja runt halsen... eller? :-)

1 kommentar: