Leta i den här bloggen

fredag 11 november 2011

I min handväska (läs jackficka)

"Vad har du i handväskan?" - en vanlig utfyllnadsartikel i tidningar. Jag vill att någon ska komma fram till mig och fråga vad jag har i jackfickorna (det spelar ingen roll vilken jacka, för innehållet är detsamma).

I min jackficka
- Bajsbåsar. Just nu kör jag den härliga genomskinliga fryspåsevarianten eftersom det är slut på svarta påsar här hemma.
- Godis. Nej inte polkagrisar och sega råttor, utan mumsiga frolic, korvbitar, blodpuddingsrutor och en och annan ostbit.
- En mjukisboll som tidigare var vit, numera är den gråmelerad.
- Ett extrakoppel.
- En klicker.
- Lite småmynt.

Och nånstans där i röran finns också ett par korvluktande nycklar och en mobil med svag doft av blodpudding.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar