Leta i den här bloggen

lördag 12 december 2009

Jag - en känslomänniska

Jag är en känslomänniska av allra högsta grad, på gott och ont. Jag tar in allt, känner efter och låter många gånger hjärtat styra. Detta har gjort att jag har varit med om så mycket skoj, hamnat på fantastiska platser och lärt känna underbara människor. Å andra sidan har mitt hjärtas val ibland lett mig in på sidospår som jag så här i efterhand kan se inte alltid har varit så lyckade. Jag skrattar ofta men blir också väldigt lätt rörd till tårar. Känslorna liksom bubblar i mig, än hit och än dit.

Ibland har jag kontrollen och andra dagar står känslorna vid rodret. Det har inte varit lätt alla gånger, men jag skulle samtidigt inte vilja vara på något annat sätt. Känslorna gör mig kreativ, det är genom dem jag får ur mig mina dikter, låttexter och orden jag skriver här och nu. Känslorna gör mig nyfiken på människor runt omkring mig, de får mig att vilja utforska världen och lära mig mer. ”Jag känner, alltså finns jag”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar