Leta i den här bloggen

fredag 18 december 2009

Vi får se om mistluren kan hålla tyst...

Sitter i sängen och skriver. Det hör inte till vanligheterna att jag tar med datorn upp i sängen. För mig är sovrummet en fredad zon och speciellt i sängen vill jag vara fri från allt vad teknik heter. Men ikväll gör jag alltså ett undantag.

Ska snart lägga mig och läsa Dagens Nyheter som jag inte hann läsa imorse, och bara njuta av att jag imorgon får sova hur länge jag vill. Eller nja, klockan 13 ska jag gå på teater och se Pippi Långstrump, så jag kanske får ställa klockan på tolv för säkerhets skull. Det är jag, mamma, min bror, svägerska och brorsdotter Alicia som ska gå och bli kulturella. Den sistnämnda har Pippi som idol och senast vi träffades ropade hon Pippi ungefär 150 gånger, så vi får se om mistluren kan sitta tyst imorgon.

Nu läsdags! Sov gott och dröm vackra drömmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar