Leta i den här bloggen

torsdag 17 december 2009

Synen ligger bakom min yrsel...

Snö, snö, här var det snö. Härligt! Jag hoppas hinna med en skidtur i helgen, om jag hittar något spår vill säga, för trampa omkring i lössnö har jag inte ork och tålamod till. De senaste veckorna har jag känt mig väldigt trött och dessutom haft återkommande yrsel. Jag vet att jag har lågt blodtryck och måste vara noga med att sova och äta ordentligt, men mer än vad jag nu sover och äter kan jag omöjligen göra.

Och jag tror inte heller att problemet ligger där, utan snarare i ett dåligt vänsteröga som skapar svaj i huvudet. Jag har dålig syn och införskaffade glasögon för flera år sedan, men ändå använder jag dem inte. Jag glömmer bort det, eller förtränger det kanske snarare eftersom jag på mitt högra öga har perfekt syn. Men är det som jag tror synen som ligger bakom min yrsel, ja då är ju också jag indirekt som skapar den eftersom jag sitter och glor på en dator åtta timmar om dagen utan glasögon. Men nu kan jag alltså inte låtsas längre, nu är det dags att famla rätt på bågarna och hjälpa mina ögon på traven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar