Leta i den här bloggen

fredag 4 december 2009

Steg upp före tuppen men...

I dag steg jag upp långt före tuppen. Jag och min kära brorsdotter Alicia ska hänga ut ikväll och eftersom hon ogärna vill sitta kvar utanför dagis när det stängt så var min plan att hämta strax före klockan 16. Ja, alltså dagis ligger inte så långt bort att jag måste stiga upp i ottan för att hinna dit till sena eftermiddagen, men min tanke var att komma till jobbet i gryningen (nåja klockan halv åtta).

När jag duschat och klätt på mig kastar jag ett öga på mobilen och ser att jag fått sms från min svägerska där hon skriver att hon hämtar Alicia på dagis, jag behöver vara hos dem först ett par timmar senare. Sagt och gjort, jag kryper ner i sängen igen och ligger där och stirrar i taket. Somna eller inte somna; det är frågan. Jag väljer det sistnämnda.

Och nu sitter jag här vid köksbordet med gröt, grapefrukt, smörgås och Dagens Nyheter. Ljusen i fönstren har tänts i husen runtomkring. Vi påbörjar en ny dag, fredagen den 4 december 2009. Denna dagen kommer aldrig igen, så gör något bra av den...


En liten brorsdotter med smultron från faster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar