Leta i den här bloggen

tisdag 22 december 2009

"Jo, jag är 20 år", svarade jag

”Det beror på om du har fyllt 20 år?” Så svarade chauffören på bussen imorse när jag frågade hur mycket en sms-biljett kostar. Jag tvekade, för att skriva att jag var tvungen att fundera är att ljuga. Hade han sagt: ”Det beror på om du har fyllt 28 år”, ja då kanske 29-åriga jag hade behövt tänka efter. Men 20 år, det vet jag att jag har fyllt, och det med råge.

Men jag tvekade alltså ändå. Skulle jag vara snål och fåfäng och låtsas att jag fortfarande var tonåring? Ville jag det? Nej, det ville jag inte. Jag log tacksamt mot mannen för att han bortsett från mina rynkor och diverse annat som speglar min riktiga ålder, och sa med klar och ärlig röst: ”Jo, jag är 20 år…” :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar