Leta i den här bloggen

lördag 19 december 2009

Världen starkaste och snällaste Pippi...

Såg Pippi på Vasateatern i dag och blev som ett barn på nytt. Eller vad tusan, bara för att jag gillar en frispråkig flicka i röda tofsar som dessutom är starkast i världen så behöver jag väl inte försöka bortförklara mig. Jag är vuxen och gillar Pippi Långstrump helt enkelt.

Ja, Pippi är ju bara bäst och en fantastisk förebild för alla oavsett ålder - inga krusiduller där inte och ingen som kör med henne. Hon går sin egen väg och gör som hon själv vill, utan att för den sakens skull vara taskig mot andra. För Pippi är inte bara världens starkaste, utan även världens snällaste. En frisk fläkt med skinn på näsan helt enkelt.

Pjäsen vi såg i dag är rekommenderad från tre år men min brorsdotter Alicia, som inte ens fyllt två år, satt som förtrollad. Jag tror inte att hon blinkade en enda gång under den två timmar långa pjäsen, så det blir ett bra betyg från dagens yngsta Pippiälskare.


Världens starkaste och snällaste Pippi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar