Leta i den här bloggen

fredag 11 december 2009

Jag sussar där i mitt hörn på Berns...

Fredagstrött och nyss hemkommen. Den där soffan några meter bort ser väldigt inbjudande ut. Ett fotbad, en skön rulle och massa mumsmums på det, och kvällen är fulländad. Men samtidigt så är det ju den där modevisningen på Berns ikväll. Och den lockar ju också, fast på ett annat sätt.

Och frågan är om jag kommer att kunna hålla mig vaken eller om jag plötsligt bara måste lägga mig i något mörkt hörn på Berns och sussa, bara en stund i alla fall. Jag skulle ju kunna låtsas att jag hör till möblemanget där i hörnet, lite "bry er inte om mig jag är bara en del av installationen." För övriga gäster kan ju omöjligt veta om så är fallet eller inte. Man får ju dansa och dricka där inne, då kan man väl få lov att slumra lite också så man orkar med. Så länge jag inte vrålar åt dem att sänka musiken så stör jag väl ingen där i mitt hörn.

Mm, det känns bra att ha ett hörn som backup ifall John Blund skulle bli för närgången ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar