Leta i den här bloggen

lördag 5 december 2009

Julbord - Min lycka, tarmarnas mardröm.

Så har årets första julbord tagit plats i magen, och jag är... mätt. Det fanns ju så mycket gott jag bara måste provsmaka, och då hoppade jag ändå köttbullarna och prinskorven den här gången för att istället ge mer plats åt ost- och dessertbordet.

Mina tarmar fick nästan spader. Glögg, julmust lax, skinka, sill, potatis, ost, choklad, vindruvor, jordgubbar, pepparkaka och kaffe - ska jag ta hand om allt detta nu på en gång, kunde jag höra tarmarna vråla. Men nu har de lugnat ner sig. De förstår att det är deras jobb att ta hand om vad jag än må sätta i mig. Faktum är att tarmarna ska vara tacksamma att man inte är två år längre när man stoppade allt man såg i munnen, för då hade de att göra så gott som dygnet runt.

Dagens julbord på Gällöfsta Herrgård (tyvärr blev många av bilderna väldigt suddiga, men jag lyckades ta några där man ser motivet).


Min lycka. Tarmarnas mardröm.


Min. Min. Min. Nya favoritordet.


Victor - dagens bäst klädda.


Det målades...


Faster/moster fick vara papper för en dag.


Hetast inför 2010.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar