Leta i den här bloggen

måndag 7 december 2009

Väck mig mitt i natten och jag slukar rubbet

Vet inte hur många gånger jag inlett ett inlägg här med att beskriva hur mätt jag är, men det känns som att det händer titt som tätt. Jag vet inte heller om det är för att jag alltid skriver kort efter att jag har ätit eller om jag ständigt är mätt. Dock kan det ju vara ett bevis på att jag äter aningens för mycket, man behöver liksom inte alltid äta upp allt i kastrullen Sara.

Nåja, kväll är jag sådär mätt igen. Har varit ute med vänner och ätit väldigt god och väldigt mycket pasta på restaurang Dolce Vita på Kungsholmen. Till detta ett glas vin och avslutningsvis en latte, och nu känns det som om jag inte behöver äta på några dagar. Fast samtidigt vet jag att jag imorgon när väckarklockan ringer kommer att vara lika utsvulten som varje morgon. En del har svårt att äta precis när de vaknat, men för mig är frukost det bästa målet på dagen. Väck mig mitt i natten och ge mig en skål gröt eller fil och en smörgås, och jag kommer sluka rubbet. Mums!


En annan La Dolce Vita, med vår svenska stolhet Anita Ekberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar