Leta i den här bloggen

tisdag 13 juli 2010

Är vi överens solen?

Jag svettas, svettas och svettas lite till. Detta innebär att jag måste hälla i mig vatten kontinuerligt för att inte torka ut och ligga kvar på stolen som skrynkligt litet russin.

Jag har jobbat hela dagen, och jag kommer att jobba hela morgondagen och fredagen likaså. Och nästa vecka och.. Nej, där får det vara nog. Sedan är det min tur att ha semester. Att få njuta av värmen, utomhus. För visst stannar du väl ett tag till kära sol? Jag menar, du har väl inga planer på att försvinna bakom ett moln de närmaste veckorna? Om jag vore dig så skulle jag fluffa till ett trevligt moln i lagom storlek, slå mig ner framför det, luta mig tillbaka och bara njuta. Jag upprepar: Framför molnen, inte bakom. Okej, solen. Då är vi överens om detta. Eller?


Man vet att det är sommar när man bär solglasögon och keps.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar