Leta i den här bloggen

måndag 19 juli 2010

Nedräkningen börjar nu....

Nu vill jag bara ha semester. Nej, jag vantrivs inte på mitt jobb men jag trivs inte med att sitta inne framför datorn hela dagarna när solen visar sitt mest bländande leende. Jag vill också ligga på en filt i gräset och läsa böcker och mumsa glass. Som alla andra.

Min hjärna är överhettad. Den behöver ledighet och svalka i form av ett dopp i det blå sisådär varannan timme. Min hjärna behöver se något annat än flimret från en datorskärm.

Min kropp är stel. Den behöver ledighet och rörelse i form av lite strandtennis sisådär två gånger per dag. Min kropp behöver andra ställningar än den långt ifrån ergonomiska som jag faller ihop i vid lunchtid här vid mitt skrivbord framför datorn. Nedräkningen börjar nu. 96 timmar kvar, sedan semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar