Leta i den här bloggen

söndag 18 juli 2010

Frisören från helvetet

Japp, så var man nyfriserad då. Hela femton minuter tog det, vilket inkluderar tvättning och föning. Ja, det sistnämnda tog merparten av tiden. Fluffar man bara håret tillräckligt mycket så ser alla frisyrer bra ut.

Jag höll dock på att stryka med på kuppen. Den smått stressade frisören schamponerade mitt hår (huvud) så intensivt att jag höll på att bryta nacken mot den där hårda kanten som man alltid tvingas luta sig mot. Och om jag var mörbultad efter denna behandling så var det ingenting mot när han gick lös med hårborsten. Jag hade träningsvärk i magen efter att ha fått spjärna emot när frisören med full kraft borstade mitt hår bakåt. Och så kom den där fönen fram. Minst 30 grader i salongen och på det en värme mot hårbotten som fick mig att bita mig i läppen av smärta. Jag sa ingenting där och då. Jag ville bara få det överstökat. Jag betalade 240 kronor och sprang därifrån med svedd hårbotten och fönens surrande i mina öron.


Så här glad var jag efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar