Leta i den här bloggen

fredag 2 juli 2010

Sara Sollentuna in da huse

Ut till mammsen i Sollentuna eller hem till en tom lägenhet efter jobbet? Valet var självklart. Och nu sitter jag här framför datorn i kommunen där jag tillbringade mina första 19 år. Även om jag efter elva år inne i smeten ser Stockholm som mitt Hem så har den här inte så lilla förorten alltid en plats i mitt hjärta. Jag känner mig trygg här.

Sollentuna är för mig vad Sundbyberg är för artisten Oscar Linnros. Det är någon form av hatkärlek. Jag älskar Sollentuna, men inte alltid. Ibland drar jag en lättnadens suck när jag lämnar min gamla hemkommun bakom mig. Andra dagar är saknaden enorm.

Jag får helt enkelt skriva en låt om det hela. Sundbyberg är ju som sagt gjort, och Södermalm flera gånger om, inte minst av söderkisen Petter. Dogge hyllade Alby och Adam Tensta lade till och med till sin förort i artistnamnet. Det kanske vore något. Sara Sollentuna in da house. Ja, kanske inte är så dumt ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar