Leta i den här bloggen

måndag 27 september 2010

Återblickar från Bokmässan...

Bokmässan är nu över, för den här gången. Men minnena finns kvar, inte minst de som är förevigade på bild...

Bokmässan i Göteborg lockar över 100 000 besökare. Lägg därtill några tusen utställare. Det är inget för den otålige med andra ord.
Per Morberg signerar böcker i rasande takt. Bakom står hustrun Inese i lila tröja och ser till att maken sköter sig.
Som sagt, inget för den folkskygge.
Maria och jag gick runt en del på mässan. Här har hon fångat mig djupt försjunken i...ja, vad det nu var. Maria var på mässan för sin bokblogg som du hittar här!
Kokboksaktuelle Paolo Roberto lagade italiensk mat tillsammans med mamma Ellen och pappa Enzo. Paolo är ju även programledare för Robinson, vilket raskt för tankarna till den tidigare Robinson-vinnaren Alexandra Zazzi som passande nog var konferencier på mattorget under mässan (längst till höger i bild).
Jag och Marie-Fe ville också vara med på bild. Att ta ett snyggt foto på oss själva med mobilen gick dock sådär...
Så vi tog hjälp av en vänlig besökare...

2 kommentarer:

  1. Åh, det där ser kul ut! Däremot tror jag att jag hade fått panik av allt folk! Tycker inte om stora folkmassor, tröttnar fort. Hur var Per Moberg IRL? Jag gillar hans matprogram, han är så galen och aggressiv i sitt matlagande! :)

    SvaraRadera
  2. Fick lite panik jag med, speciellt när jag fastnade mellan några människor som en inklämd sardin.
    Hihi, Per Morberg är speciell, men vem är inte det ;-)
    Hur mås det med dig?

    SvaraRadera