Leta i den här bloggen

fredag 17 september 2010

Här går man...

Räknade ut att jag totalt har gått, stått och cyklat i sisådär åtta timmar i dag. Och det känns ska jag villigt erkänna, i fötterna och i vaderna.

Förmiddagen spenderade jag utomhus i soliga Hagaparken. Under den tre timmar långa guidade rundvandringen lärde jag mig ett och annat om olika bergarter, jordmåner och Gustav III:s planer på att skapa ett eget Italien i miniformat, i just Hagaparken. Jag som tidigare bodde i närheten av parken har spenderat många timmar där såväl gående som springandes och badandes. Trots detta fick jag under dagens promenad se några för mig helt nya smultronställen, och dessutom lärde jag mig mycket nytt om de platser som jag innan bara sett i ögonvrån när jag sprungit förbi.

Jag cyklade hemifrån till Hagaparken. När jag timmarna senare skulle cykla vidare och jobba var det punka på bakdäcket, igen. Jag cyklade dock ändå. Jag hade bråttom. Men hem gick jag, hela vägen. Därför kom jag heller inte innanför dörren förrän alldeles nyss. Fast då hann jag i och för sig med att slinka in på mästerkocken Fredrik Erikssons release av boken Hela årets kokbok (finns i butik från och med den 20 september). Där mumsade jag i mig lite godsaker - perfekt energipåfyllning, innan jag traskade vidare hemåt i septemberkvällen.

 Gröna Hagaparken.

Vi marscherade på som ett gäng skogsmullar.

Bumling från istiden. Målningarna är dock inte riktigt lika gamla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar