Leta i den här bloggen

lördag 11 september 2010

Den här texten som började så bra...

Sitter i sängen med datorn i knät. Från köket letar sig doften av stekt bacon in hit. Jag vet, frukost klockan halv tolv! Men är det helg så är det. Man måste ta vara på dessa dagar, dessa få dagar då man inte har några planer. Dessa dagar som blir lite som det blir. Dessa dagar då man äter frukost klockan halv tolv en gråmulen lördagsförmiddag.

Nu har jag förflyttat mig till kökssoffan. Och där kom en sådan där hemsk hostattack som får det att brinna i bröstet. Och allt jag vill ha nu är en kopp kaffe med mjölk. Men samtidigt har jag läst att man ska undvika mjölk när man har hosta, eftersom det är slembildande. Ojoj, den här texten som började så bra. Dumma dumma hosta.


Så här kan också sitta och skriva. Och där står kaffet. Vill ha, men ändå inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar