Leta i den här bloggen

fredag 3 september 2010

Politiker, övertyga mig!

Snart är det dags för val. Jag har så gott som bestämt mig för vilket parti som ska få min röst. Men med detta inte sagt att jag är opåverkbar. Häromdagen blev jag anfallen av en ung man på stan som tryckte en folder i min hand och ivrigt propagerade för det parti han företrädde.

Eftersom jag är i full fart med att starta eget företag så tog jag upp detta. Mannen blev eld och lågor, sade sig själv vara entreprenör och talade om allt hans parti gjorde för småföretagare. Ja, nu vet jag ju inte om han talade sanning eller om han sa samma sak åt alla som fångades i hans nät: ”Sjuksköterska, det är jag med”. ”Polis, ja men då ska du rösta på X för jag är själv polis.” ”Kung säger du. Min farfarsfarfar var kung han med. Nu får du ju visserligen inte rösta, men du kan ju alltid sälja din röst.”

Hmm. Som sagt jag är nästan säker, men ändå lite osäker inför valet. Två veckor har ni på er att övertyga mig, ni politiker därute. Några tips: Personangrepp går bort. Ja, skitsnack överlag är jag allergisk mot. Falska leenden säljer inte. Tomma ord ekar illa. Smöra får man göra men inga tjocka lager tack, det blir så kletigt och smetigt då. Håll er till sanningen redan från början. För den kommer ändå ikapp er förr eller senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar