Leta i den här bloggen

fredag 10 september 2010

I dag ska min kropp kureras

Jag lyckades till slut somna igår, eller jag däckade snarare av ren utmattning vid halv tre-snåret, kanske hade whiskeyn en sövande inverkan också ;-) När klockan slog åtta hängde jag på låset till husläkarmottagningen här i närheten. Där satt jag och halvsov innan det äntligen blev min tur att få vara ynklig hos doktorn. En kvart senare hade jag fått recept på hostmedicin och slemlösande och när jag ändå hade en läkare inom en meters avstånd passade jag även på att visa honom mitt eksem på handen. Det blev ett recept där också.

Frukost intogs på ett närliggande café eftersom jag ville vara först in även på Apoteket. Jag gillar när Läkarmottagning och Apotek ligger nära varandra. Det är genomtänkt. Nu är jag hemma igen. I dag ska min kropp kureras. Faktum är att jag ska krypa ner i sängen nu och drömma om en hostfri värld.

Ta hand om dig, och glöm för allt i världen inte insidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar