Leta i den här bloggen

tisdag 1 mars 2011

Detta samvete som förföljer oss...

Jag är så trött men ändå går jag inte och lägger mig bredvid Duffy och snarkar en stund. Nej, vet du vad. Lägga sig nu. Det vore i slöaste laget. Jag som har så mycket jag borde ta tag i och bli klar med. Ska jag då gå och lägga mig och sova. Nej, det kommer inte på fråga. Så låter det i mitt huvud.

Usch, tänk att man får dåligt samvete om man går och lägger sig någon annan tid än nattetid. Ja, jag förstår att det inte är så uppskattat att sova på arbetstid, men faktum är att väldigt många av oss känner sov-samvetet gnaga även om vi är lediga. Och detta trots att kroppen skriker åt oss att den behöver sömn. Istället går vi som zombies tills klockan slår tillåten sovtimme och då stupar vi i säng eller så är vi så övertrötta att vi inte alls kommer till ro. Knasigt!

Gäsp, sa kvinnan och svalde en melon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar