Leta i den här bloggen

torsdag 17 mars 2011

Dregel i min kaffekopp...

Jag tömmer ur dreglet ur Duffys vattenskål och fyller på med nytt kallt vatten.
"Är det min kaffekopp som står i vasken", ropar jag till sambon som är i badrummet.
"Ja, jag ställde ner den där. Jag trodde du inte vill ha mer", ropar sambon tillbaka.
"Meh, koppen är ju halvfull, muttrar jag och tar upp den och värmer på kaffet i mikron.

Medan jag sitter dricker mitt kaffe funderar jag på om jag verkligen hällde Duffys gamla vattendregel bredvid koppen i vasken, och inte i den. Nej, i den hällde jag inte. Det är jag nästan säker på. Men kanske hamnade någon droppe dregel i mitt kaffe. Nåja, det är lite sent att oroa sig för nu tänker jag och sörplar i mig sista klunken.

Har jag blivit lite sunkigare sedan jag skaffade hund? Ja och nej. På gott och ont.

Jag och Duffy på äventyr...

1 kommentar:

  1. Jätteroligt, ska definitivt in i boken om Duffy!
    Kram
    Monica

    SvaraRadera