Leta i den här bloggen

torsdag 31 mars 2011

Jag vill också ligga på en fårskinnsfäll

Gääääsp! Är det okej att ta en powernap när man haft långlunch i solen bara några timmar tidigare? Jag ställer frågan rakt ut här där jag sitter hemma vid datorn. Inget svar. Duffy snarkar vidare, för henne finns inga powernaps. Hela hennes liv handlar om att sova och busa. Sova och busa. Fast i omvänd ordning.

Så frågan går vidare till mig. Men jag har inget svar. Det var ju jag som ställde frågan för några sekunder sedan. Hade jag haft ett svar så skulle jag väl inte frågat... Eller? Oj nu blev det invecklat. Det blir lätt så när man sitter hemma med sig själv och en fyrbent hårig sak som enda sällskap. Man får liksom inga bra svar. Inga svar alls faktiskt.

Hrm. Lite disciplin om jag får be. Säger jag nu till mig själv. Ja, det finns ju ingen annan här. Jo Duffy då, men hon sover. Och förresten vet hon inte vad ordet disciplin betyder. Hon är odisciplinerad. Disciplinlös. Och sådan hund sådan matte. Så känner jag just nu. Jag vill inte jobba. Jag vill också ligga på en fårskinnsfäll och drömmande sprätta med benen. Då och då kommer någon och kliar mig bakom örat och gärna en stund på magen också. Sköönt!

Okej, om jag skulle göra lite nytta nu då. Ska hälla upp ett glas coca-cola och se om de får fart på mina slöa hjärnceller.

1 kommentar: