Leta i den här bloggen

fredag 4 mars 2011

Jag gråter när jag skriver det här...

Jag läser om mannen som misshandlade sin hund, en tik av rasen amstaff. Först sparkade han på den försvarslösa hunden sedan band han fast den bakom sin bil och körde iväg. Hunden släpades efter bilen men i en snäv kurva lossnade knuten kring dragkroken och hunden åkte ner i diket där polisen hittade henne. Hennes trampdynor var då svårt brända efter att ha glidit på asfalten och dessutom hittade veterinären gamla brännmärken på hennes kropp och skador i underlivet.

Jag läser och blir så jävla förbannad. Jag gråter när jag skriver det här. Det är så sabla fegt gjort. Så lågt. Människan måste ju vara helt känslokall och samvetslös? Som alltid frågar jag mig - hur blev han sådan?

Den makabra händelsen inträffade i Långshyttan utanför Avesta i onsdags kväll. Den 25-årige mannen är nu anhållen misstänkt för djurplågeri. Jag hoppas han döms till lång och sluten vård - för sjuk är han ju definitivt.

1 kommentar: