Leta i den här bloggen

tisdag 29 mars 2011

Lilla jag för 26 år sedan

Här sitter jag och smilar mot kameran. Jag tror jag är runt fem år, det är taget på dagis i alla fall. Framtänderna fattas. Men lika glad var jag för det. På den tiden var man stolt när man hade tappat en tand. I dag är det inte lika roligt.


Sisådär 26 år sedan. Tänk när jag 57 år lägger in en bild från nutiden och skriver samma sak. Och tänk om jag som femåring hade vetat att jag skulle använda dagisbilden till bloggen på datorn. Sådana nymodigheter fanns inte på den tiden. Då hette det dagbok och skrivmaskin. Så gammal är jag minsann.

2 kommentarer:

  1. Och här är jag - just 57 år (om en månad men i alla fall). Och jag tycker inte att det var ett dugg länge sen du såg ut som på bilden med glugg i munnen. Då var jag 31 som du är nu. Fast det är klart - mycket har hänt sen dess... Som tur är! Kram / ma

    SvaraRadera
  2. Ja, tänk att vi alla varit så små. Utan framtänder. Kramis

    SvaraRadera