Leta i den här bloggen

fredag 11 mars 2011

Tass-salva på läpparna...

Köpte salva åt Duffy igår. Tass-salva. Jag hittade den på Apoteket, vilket gjorde mig lite förvånad eftersom jag inte visste att de har produkter för fyrbenta där. Jag frågade för säkerhets skull en kvinna i personalen om tass-salva gick att använda på hundarnas tassar. Jaja, jag vet - Tass-salva. Men samtidigt, det kan ju lika gärna vara vårtmedel eller salva mot fotsvamp, som Apoteket valt att gulla till namnet på.

Nåväl, nu var det just hundtass-salva. Även om kvinnan berättade att hon använde den på sina nariga läppar. Lite Försvarets hudsalva över det hela. Förklarade hon. Jag håller mig dock till hederliga Lypsyl på mina läppar.

Duffy har nu fått sina torra och spruckna trampdynor insmorda. Hon såg väldigt skeptisk ut och när jag var klar började hon snabbt slicka rent tassarna som fått en smak av jordnötsolja.

Tass-salva i enkel förpackning.

Får det lov att vara lite Tass-salva?

2 kommentarer:

  1. Hej,
    jag hittade på din blogg när jag googlade efter Tass-salva... Försvarets brukar ju kallas för Tass-salva så jag trodde att det var den, men bilderna talar ju om att det inte är den :)

    Vilket apotek hittade du denna på?

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag köpte min tass-salva i Stockholm, på Apoteket vid Östra Station. Men jag ser även att det går att beställa på Apotekets hemsida: http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=240557

    Allt gott,

    Sara

    SvaraRadera