Leta i den här bloggen

lördag 12 mars 2011

Mitt hem - min djungel

Jag bor snart i en djungel. Hihi, nej så farligt är det inte (även om det låter mysigt, minus ormar och krokodiler då). Men jag har mycket växter, den saken är klar. Räknade till 24 stycken igår plus några kryddodlingar och snittblommor. Här är ett urval...

Vackra röda tulpaner som jag fick igår på min födelsedag pryder nu matbordet. Varje kväll stoppar jag några isbitar i krukan - och oj vad tulpanerna gillar det. De håller sig fina jättelänge.

Fick igår även dessa tre sötningar av mamma och Bengt. I krukorna ligger påsar med jord samt frön - basilika rosamarin och timjan.

Mina trädgårdshandskar som jag knappt vågar använda för att jag tycker att de är så fina.

Den här växten, som jag glömt bort namnet på, kommer snart slingra sig runt hela lägenheten. Den växer så det knakar.

Växthuset. Perfekt för de tre nya frökrukorna. (Nu står det ljuslyktor där inne bara för att det inte ska se så ensamt tomt ut.)

Fick denna sköna sak av mamma igår.

Underst på blomstegen står mina pelargoner. Några plusgrader till och sedan får de nytt hem på balkongen.

2 kommentarer:

  1. Åhhh, färska tulpaner. Sååå fint och ger riktig vårkänsla!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det härligt.

    SvaraRadera