Leta i den här bloggen

lördag 5 mars 2011

Min dag i text och bilder

Äntligen hemma efter en ett antal timmars häng i Barkarby (där finns många butiker). Vi hann med Ikea, Mio, Stadium, Intersport, Rusta, Hemtex och Mc Donken.

På Ikea var de stora grejerna som vi ville ha slut men givetvis kom vi därifrån med en kasse små men ack så nödvändiga saker. På Mio blev vi en stege rikare, som vi redan hunnit få upp (läs Petrus) men jag har dekorerat den - kolla bild här nedan.

På Stadium var det rea, vi slog till på varsitt fempack strumpor. På Intersport blev det en dyr sport-bh för min del, vilken tanken och målet är att jag ska börja använda. Snart. Jag ska bara...

På Rusta blev det några småsaker, på Hemtex gjorde vi inga fynd och så sist men inte minst hamburgare på Mc Donalds.

Duffy låg i bilen och sov under vår framfart. Hon gillar att åka bil. Det är tryggt och varmt och så har jag lagt in en fårfäll i hennes bur så hon ligger som den drottning hon är.

Nu sitter jag i soffan och njuter av en kopp kaffe. Jag älskar det, att sitta här i mitt hörn med datorn i knät surplandes på en java.

 Här är fina stegen som vi köpte på Mio. Perfekt hem till växterna.

På någon butik, jag minns inte vilken, sålde de mammas bok. Nej, min mor är varken Herman Lindqvist (han har skrivit boken) eller kronprinsessan Victoria. Däremot var hon redaktör för boken.

 Jag tar igen mig en stund.

Välsmakande och välbehövlig kaffe.

2 kommentarer:

  1. Fint med blomstegen! Kram / ma

    SvaraRadera
  2. Ja, är jättenöjd. Blev än mer hemtrevligt :-) Kram

    SvaraRadera