Leta i den här bloggen

fredag 5 mars 2010

Micke Nyqvist kan konsten att synas

För två år sedan fick jag presentkort på Dramaten av min kära vän Erika. I kväll kom vi så äntligen iväg och blev kulturella(re). Jane Eyre heter pjäsen med bland andra Julia Dufvenius och Mikael Nyqvist. Den sistnämnde kan verkligen konsten att synas, överallt och på samma gång. I varje svensk film, i tidningar, på teve och nu också på teaterscenen - ja man kan inte anklaga Micke Nyqvist för att ligga på latsidan direkt. En mer produktiv människa, finns det?

I alla fall var han helt okej i Jane Eyre, och pjäsen framkallade många skratt. Både jag och Erika kände oss rätt trötta så här på fredagkvällen och dessutom fullproppade med pasta från restaurang Capri ett kvarter bort, så när ridån gick ner styrde vi våra steg mot respektive hem och säng. Ja, just nu är det soffan jag slängt mig i, men ojoj vad ordet säng låter lockande. Det är snart dags att krypa till kojs, mysa ner sig under täcket och om jag orkar läsa några sidor.


Mikael Nyqvist och Julia Dufvenius. Foto: Pressbild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar