Leta i den här bloggen

söndag 21 mars 2010

Tiger Woods grova sex-sms

Jag läser rubriken på nyhetssidan: "Tiger Woods grova sex-sms". Mitt nyfikna skvallerälskande jag vill klicka på texten. Mitt nyfikna skvallerälskande jag vill veta vad den där Tigern egentligen skrev till sina älskarinnor. Mitt nyfikna skvallerälskande jag vill grotta ner mig i detta trassliga nystan av sex, lögner och pengakåta kvinnor.

Men ändå väljer jag att låta bli, jag läser inte vidare. Som journalist vet jag att det bakom rubrikerna sitter människor som noggrant mäter antalet klick på respektive nyhet. Det som går bäst flyttas högre upp på sajten. Jag vill inte att "Tiger Woods grova sex-sms" ska ligga som toppnyhet. Jag tror att det finns viktigare saker än så att belysa i vår värld. Därför klickar jag heller inte på rubriken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar