Leta i den här bloggen

onsdag 17 mars 2010

Min kaotiska dag...

Först har jag en sådan mensvärk att jag nästan vänder hemåt på tunnelbanan. Med nöd och näppe lyckas jag dock ta mig till jobbet men när jag med darrande händer ska få fram passerkortet ur väskan så inser jag att detta är kvar hemma (varför byter man väska från en dag till en annan?!). Jag lyckas dock smita in på min hårt bevakade arbetsplats och ta mig till mitt skrivbord…

Och ja där skulle man kunna tro att lidandet är över, men nej då. Min dator har också en dålig dag, till och med sämre än min. Den drar en sista suck och sedan krasch boom bang. Ja, vi pratar alltså inte Ctrl-alt-delete och så är man på banan igen. Nej, det här är en krasch av det större slaget. Skärmen blir blå och varningsmeddelandena lyser hotfulla. När tjejen på teknikavdelningen får se min dator utropar hon: ”Tack och lov att garantin fortfarande gäller.” Min dator får stanna kvar för observation och eventuell behandling och rehabilitering. Själv får jag en Ipren och en reservdator. Nu blir det snart bio med Johnny Depp, en gigantisk katt och en flicka som heter Alice.

Hoppas ni haft en fantastisk dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar