Leta i den här bloggen

onsdag 31 mars 2010

Påskmiddag och Lance Armstrong

Har spenderat kvällen hemma hos Maria där det bjöds på mumsig påskmiddag i goda vänners lag. Ägg, lax, potatis och sill, så gott och så svenskt. Rätt intressant egentligen att vi äter samma mat på alla våra stora högtider - jul, påsk och midsommar.

Fick skjuts från Sollentuna in till stan där jag kastade mig upp på min svarte springare som lydigt stått och väntat på Odengatan. Jag trampade hemåt i en fart som hade gjort Lance Armstrong grön av avund, om han nu varit där och sett mig. Dock låg stadens gator öde, och kanske var det också därför det gick ovanligt snabbt att cykla hem. Hmm, varför ska jag hålla på så här och förminska mig själv? Det är klart att det är min otroliga fysik som ligger bakom rekordtiden jag satte i kväll. Såklart det är...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar