Leta i den här bloggen

måndag 29 mars 2010

Rollspel...

I dag fick vi improvisera på teaterkursen jag går. Det var läskigt men väldigt roligt, både på scen och som publik. Vi har gjort så många fysiska övningar med varandra nu att vi börjar kunna slappna av i varandras sällskap. Och det är ju en klar fördel när man spelar teater, att inte tänka på att man gör bort sig inför de som tittar på, eller inför motspelaren för den delen.

Jag är glad att jag går den här kursen. För den får mig inte bara att utvecklas i rollen som skådespelare utan även i mina andra roller, mina privata roller. För vi har ju en hel del sådana. Själv är jag bland annat dotter, syster, barnbarn, flickvän, svärdotter, faster, moster, vän, kusin, kollega, granne och kurskompis. Vad har du för roller?

2 kommentarer:

  1. Går du också teater?!!!! Men asså...om man hade vetat. Tina går ju också ngn kvällsteater nu. Jag vill också börja.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag började nu i våras, jättekul. Sätt igång du med. Tina har väl slutat med teatern om jag inte har fel.. Kramis

    SvaraRadera