Leta i den här bloggen

lördag 16 januari 2010

Brand, byxlös och syskonkärlek...

Ojoj, skulle precis börja skriva om hur bra det är med syskon. Men precis innan fingret nådde första bokstaven så hör jag sirener utanför huset. Jag tittar ut genom köksfönstret och ser brandbil, räddningsbil och polis åka förbi och stanna längre upp på gatan. Med nyfikenheten pulserande i blodet slänger jag på mig jackan och springer ner för att se vad som händer.

När jag kommer ut inser jag att jag inte har några byxor på mig. Eller jo, jag har visserligen mina randiga långkalsonger i regnbågens färger som jag fick av mormor i julklapp på mig, men tanken var att ingen utom de närmaste skulle behöva se mig i dessa :-) (Okej Sara, jag tror ingen bryr sig om vad du har på benen när det brinner i grannhuset. Frågan är om folk någonsin bryr sig om detta?) Som tur är verkar det dock inte vara någon allvarlig brand. Det såg ut som om röken kom från utrymmet där man slänger tidningar och annat som ska återvinnas. Med andra ord rapporterar jag alltså inte direkt från platsen, utan nu är jag hemma igen.

Tillbaka till min syskonkärlek. I morse tog jag en promenad med min storebror och brorsdotter. Hon åkte pulka, medan jag och bror min gick och pratade om livet och konsten att fokusera på rätt saker och nå dit man vill. Det är bra med syskon. Raka rör, inga krusiduller. När Alicia somnade i pulkan förstod vi att det var dags att få upp blodsockret lite. En fika på Pappas Deli gjorde susen. En mysig början på denna lördag som om några timmar fortsätter med middag på söder ihop med fina vänner.


Bästa att skynda sig innan faster sätter i sig godsakerna.


Pride 2010! Jag i regnbågens färger.

2 kommentarer:

  1. Ååh, såna där regnbågsrandiga långkalsonger skulle jag också vilja ha!! På tal om regnbåge så var jag på afrodans idag på friskis&svettis och då gjorde vi danssteget regnbågen.. :)

    Härligt med nära och kära!! Ska bli jättekul att ses ikväll, kram så länge.

    Erika

    SvaraRadera
  2. Hihi, då kanske du får ett mjukt paket på din födelsedag i maj då ;-)
    Åh, vad kul med afrikansk dans. Måste sätta igång igen den här terminen.

    Ses snart!

    Kramis

    SvaraRadera