Leta i den här bloggen

lördag 30 januari 2010

Lördag på stan...

Sitter uppkrupen i sängen. Kinder och lår håller så smått på att tina upp. Efter några timmar på jobbet gav jag mig ut i ishavskylan för att...

1. Köpa träningsskor för inomhusbruk. För även om jag inte alls hänger med i aerobicsstegen så kan jag ju åtminstone försöka se proffsig ut, på ytan.

2. Köpa present till brorsdottern som imorgon har kalas. Hmm, vad köper man till en tvååring? Det blev motvilligt BR-leksaker i Gallerian. När man äntligen kommer ut från den butiken så känns det som om man snurrat runt i en torktumlare några varv. Man är svettig, trött och har en begynnande huvudvärk. Efter att ha scannat av varenda hylla samt förföljt en unge som såg ut att vara i Alicias ålder för att se vad som lockar en tvååring (svar: allt som låter), ryckte jag till slut åt mig två skivor med välkända barnsånger. Alicia älskar att dansa. Perfekt val Sara, nu styr du dina steg mot utgången.

Och nu halvligger jag här i sängen. En lördagkväll som knappt börjat och sova hur länge jag vill imorgon. Härligt!


Lurre hanns också med.


Inte världens mest näringsrika måltid dock...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar