Leta i den här bloggen

måndag 4 januari 2010

Fan att man inte ska våga gå där man vill...

Fan att man inte ska våga gå där man så vill, att några få galningar ska lyckas ha makten över mina val. Vill jag gena genom parken på väg hem i natten borde jag rimligen också få göra så, utan att vara rädd för att bli överfallen och kanske rentav dödad.

Det är inte klokt! Jag blir så förbannad och samtidigt finns det inget jag kan göra. För jag vill ogärna utmana ödet eftersom jag har svårt att tro att en eventuell dåre i parken skulle förstå mitt resonemang och lomma i väg med svansen slak mellan benen.
Snacka om fegisar de där som gömmer sig i buskar och hoppar på oskyldiga. Grr!

Samtidigt som jag skriver detta ser jag på en dokumentär om andra världskriget på teve. Den där Adolf Hitler, han borde ha sällskapat dårarna i buskarna och sedan kunde de stannat kvar där och roat varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar