Leta i den här bloggen

fredag 22 januari 2010

Då kommer jorden att gunga...

En liten after work kanske är på sin plats nu. Frestande? Ja. Orkar jag? Vet ej. För tio år hade jag utan tvekan sagt ja. Men man blir äldre. Jag närmar mig ju trettio med stormsteg. Haha, ja man kan ju alltid försöka skylla på åldern i alla fall. Sanningen är nog att det går upp och ner hela livet. Jag vet 50-åringar som är piggare än vad jag är och orkar hålla igång bra mycket längre.

När jag var 22 år och bodde i London delade jag lägenhet med Miriam. Hon var 14 år äldre än mig men minst lika partysugen. Vi gick ut varje helg, gärna både fredag och lördag och dansade i timmar. Ja, vi stod faktiskt nonstop på dansgolvet mellan 23:00 och 04:00 med några avbrott för vätskepåfyllning samt vätskeutsläpp. Då var alltså Miriam sex år äldre än vad jag är nu, men energimässigt mycket yngre. Nåja, jag är inte så orolig, förr eller senare kommer det tillbaka. Och då kommer jorden att gunga :-)


Jag och Annica - party för ett par år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar