Leta i den här bloggen

onsdag 6 januari 2010

Prognos 2010

Vilken blir 2010 års viktigaste accessoar?
– Skärmglasögon (som jag precis införskaffat).
Vad blir årets löpsedel?
– Tiger Woods blev otippat 2009 års strulpelle. Kanske dags att syna våra egna helylle-hjältar Carolina Klüft och Henrik Larsson.
Om 2009 var surdegens år – vilken deg gillar vi 2010?
– Pepparkaksdeg. Smakar bättre än själva kakorna.
Vem är fullast på prinsessbröllopet?
– Det är Silvias tur nu.
Vem blir årets komet?
– Vem? Snarare vilka? Numera behöver du inte lysa vackrast för att vara en stjärna.
Vilken tv-serie blir det givna temat på reklambyråernas maskerader?
– True blood.
Vilken tidning går i graven?
– FHM sa adjö förra året, så kanske dags för ännu en tutt-tidning att bli historia.
Vad tar vi med oss från nollnolltalet?
– Val, kval och möjligheter.
Vad händer med Sverigedemokraterna?
– Partiledaren Jimmie Åkesson träffar stora kärleken och konverterar till Islam.
Vilken diet går vi på 2010, nu när Fettdoktorn blir allt tokigare?
– Den enda som funkar, ät i lagom dos och rör på dig.

Svaren är mina men frågorna hittade jag i senaste numret av Nöjesguiden.

1 kommentar:

  1. Kul! Håller med dig om svaret på vilka tidningar som går i graven. Gärna ännu en slaskig tutt-tidning för min del! Gulligt att du och Petrus tittade efter mig idag. Jag jobbar inte i Västermalmsgallerian och jag var dessutom ledig idag! :) Röd dag och allt ;)

    SvaraRadera