Leta i den här bloggen

torsdag 14 januari 2010

Hjälp! Stanna tiden...

Om två månader fyller jag 30 år. Hallå, hur gick det till? Vad hände med de senaste tio åren, de bara svischade förbi. Svisch, svisch och vips så var man där, eller här rättare sagt. Och visst känns det roligt också, men just nu känner jag mig faktiskt rätt stressad över dagen som närmar sig med stormsteg, dagen då jag plötsligt kommer vara närmare 40 än 20.

Bara den tanken sätter igång funderingar i mitt huvud. Jag är utbildad journalist och jobbar som det, och det har alltid känts som den rätta vägen. Men nu börjar jag tvivla. Tänk om jag är jättebra på någonting annat, något som jag ännu inte haft chansen att testa? Skådespelare kanske? Eller fotograf? Ja, något kreativt måste det i alla fall vara, så jag kan utesluta en hel del yrken, men samtidigt finns ett antal kvar som jag skulle vilja prova på. Hjälp! Stanna tiden. Jag får panik. Jag måste tänka.


Alldeles nyss var jag ju så här liten...

2 kommentarer:

  1. Vi måste alla passera 30 (dvs alternativet är inte bättre) och det är som det är. Dvs helt ok, när man väl har gjort det. Och sen kommer 40,50, 60, osv. Det är bara att fixa ett trevligt kalas för alla nära&kära och gilla läget. Vi - familj - tycker att det ska bli SÅ roligt att fira dig! Ingen tid för panik, livet går vidare ändå. Tick-tack, tick-tack, tick-tack...

    SvaraRadera
  2. Är så glad att jag har finaste familjen!

    SvaraRadera