Leta i den här bloggen

söndag 10 januari 2010

Jag med min beslutsångest...

Jag vill och ska plugga under våren, på distans alltså, för jag ska samtidigt jobba som vanligt. Saken är bara den att jag kommit in på samtliga tre kurser som jag sökt och måste nu alltså välja. Jag som är vida känd för min beslutsångest måste göra ett val, ve och fasa. Nej, Sara tänk inte ens tanken, du kan omöjligt läsa alla tre kurserna samtidigt. Så vad göra då? Ja, jag får lista upp för- och nackdelar helt enkelt.

Kriminologi
Fördelar: Spännande. Något jag under lång tid funderat på att plugga. Bra kunskap att ha som journalist.
Nackdelar: Kan blir tuff läsning, ja inte mängden alltså utan innehållet.

Juridik
Fördelar: Alltid bra att ha ett hum om, oavsett vad man gör. Perfekt kunskap att ha som journalist. Intressant.
Nackdelar: Kan bli lite tradigt med alla lagar och termer.

Retorik
Fördelar: Roligt. Bra både personligen och yrkesmässigt.
Nackdelar: Kan bli svårt på distans. Vem avgör om jag pratar rätt?

Hjälpte detta? Nja... får nog bli ole dole doff istället.

2 kommentarer:

  1. Hej. Vad har du mest nytta av? Du har väl något tänk med det du vill ha?

    SvaraRadera
  2. Hmm, nytta skriver du. Ja, jag tror allt är bra att kunna och allt verkar även spännande. Och det är detta som gör valet extra svårt.

    SvaraRadera