Leta i den här bloggen

onsdag 19 januari 2011

Blåklocka i januari

Den flygande irländaren - ett bättre smeknamn på Duffy får man leta efter. För flög det var precis vad hon gjorde när hon under dagens promenad fick syn på en hårig kortbent sak som kom lufsandes. Och där stod jag och försökte få ner henne på jorden igen. Jag höll hennes långlina i ena handen och i tumultet Duffy åstadkom så for linan upp och dess spänne träffade mig under ena ögat. Tjong! Några centimeter högre upp och det hela kunde ha slutat mycket värre. Nu kanske det "bara" blir en blåklocka.

För att Duffy inte ska framställas som den värsta ligist så vill jag bara säga att hon skötte sig exemplariskt fram till dess att hårbollen gjorde entré. Tvåbenta varelser älskar hon, och de älskar henne. En grupp från dagligverksamheten här i närheten var ute på en promenad i solen och stannade och överöste Duffy med komplimanger. Det gör matte stolt. Och jag antar att blåklockor är smällar man får ta när man bjudit in en flygande irländare i sitt hem.

3 kommentarer:

  1. Hua, du får sluta ge Duffy dunderhonung till mellanmål! :) Låter som att ni behåller honom? Minns att jag läste något inlägg för inte alltför längesedan om att ni kanske skulle behöva bli av med honom.

    Ja, visst är den där Nutella-mellisen söt! Skulle jag nog också vilja testa någon dag, när jag känner mig modig.

    SvaraRadera
  2. Men oj! Akta ögat! Ingen nertaggad effekt tydligen av de små pillren? I morgon kommer J, eller hur? Ska bli intressant att höra vad han säger. Hoppas du inte blev alltför blå. Kram / ma

    SvaraRadera
  3. Tina vi kämpar vidare med Duffy, gör allt för att hon ska lugna sig. kram

    SvaraRadera