Leta i den här bloggen

lördag 15 januari 2011

Han är besatt

Mammas och Bengts hund Gusten är här på besök. Han kom vid tvåtiden och blir upphämtad vid midnatt är det sagt. Gusten och Duffy är bästa vänner, men just nu tror jag att Duffy tycker att Gusten är rätt jobbig och barnslig. Gusten har nämligen lätt för att bli besatt av vissa saker, tennisbollar är en sådan sak. Av någon dum anledning som jag förträngt tog jag fram Duffys leksaksboll, och det fick fart på Gusten. Men även lek måste ha sitt slut, något inte Gusten förstår. Just nu står han och glor på den stängda badrumsdörren, där inne har jag nämligen gömt bollen eftersom han inte kan sluta leka med den. Han gnäller men jag ignorerar honom.

Gick in i sovrummet och satte mig i sängen nu, Duffy kom snabbt efter och lade sig i korgen. Här inne är det lugnt. Besatta Gusten får stå där ute och gnälla för sig själv tills han tröttar, vilket om jag känner honom rätt kan dröja hur länge som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar