Leta i den här bloggen

onsdag 5 januari 2011

Min solförmörkelse...

Igår förmiddags var det solförmörkelse. Jag hade bästa utsikten från balkongen och när meteorologen på livesändingen jag följde på datorn sa att "nu ser man solförmörkelsen som bäst", ja då stod jag där på balkongen och försökte snegla lite mot den där stora stjärnan som man egentligen inte får titta på. För då förstör man ögonen vet ni väl. Sagt och gjort, jag sprang och hämtade kameran, riktade den mot solen och månens omfamning och knäppte några bilder. För solen på bild får man ju titta på :-) Nåja, resultatet ser du här nedan.

Är detta solförmörkelse, tänkte jag. Jag tycker att solen syns väldigt tydligt.

Hmm, tydligen ska man ha ett speciellt kamerafilter för att det ska bli bra. Så här ser en solförmörkelse tydligen ut. Bild lånad från expressen.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar